۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۲۶

در سومین روز از هفته دولت/

استخر ذخيره آب كشاورزي و سیستم آبیاری تحت فشار بسطام افتتاح شد

استخر ذخيره آب كشاورزي و سیستم آبیاری تحت فشار بسطام افتتاح شد

شاهرود – خبرگزاری مهر: معاون استاندار سمنان در هفته دولت با حضور در گلزار شهدا و غبار روبی و گلباران مزار جانفشانان انقلاب، پروژه های عمرانی شهر بسطام را جهت ایجاد تحول در منطقه و تحقق شعار حماسه اقتصادی افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بندر آبادی بعد از ظهر دوشنبه طی بازدید چند ساعته جهت بهره‌برداری از پروژه های عمرانی و ... بسطام در دیدار با امام جمعه این شهر در محل دفتر وی، افتتاح پروژه های عمرانی را موجب تحول قابل قبول در بخش کشاورزی و تحقق شعار حماسه اقتصادی دانست و افزود: بسطام با قابلیت های بسیار خوبی که در زمینه جذب گردشگر دارد می‌تواند با استفاده از پروژه های افتتاحی، این موقعیت را استحکام و گسترش ببخشد.

وی در این سفر یک روزه به بازدید و افتتاح پروژه های بهسازي و مرمت روستاي قلعه محمدآقا، استخر ذخيره آب كشاورزي روستاي حسين آباد و تاش و سيستم آبياري تحت فشار مجن پرداخت.

رئیس مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بسطام نیز در این بازدید درباره پروژه استخر ذخيره آب گفت: استخر ذخيره آب روستاي حسين آباد با ميزان هزينه 500 ميليون ريال در وسعت 5.2 هكتار به بهره برداري رسيد كه 150 ميليون ريال آن اعتبار دولتي و 350 ميليون ريال آن آورده كشاورز است و محل تامين اعتبار آن از اعتبارات ملي و استاني است.

نهار دانی همچینین در خصوص اعتبار استخر ذخيره آب كشاورزي تاش خاطرنشان کرد: استخر ذخيره آب تاش، منطقه گراب در مساحت 14 هكتار به بهره برداري رسيد و ميزان هزينه اين طرح 700 ميليون ريال است كه 595 ميليون ريال آن اعتبار دولتي و 205 ميليون ريال آن آورده كشاورز و محل تامين اعتبار آن از اعتبارات رياست جمهوري و استاني است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح‌ها از فرسايش خاك جلوگیری خواهد شد و راندمان آبياري افزایش می یابد تاکید کرد: كاهش مصرف سم و كود، كاهش رشد علف هاي هرز و آفت ها، افزايش كيفيت و كميت محصولات و توزيع يكنواخت آب از اهداف ساخت اين پروژه هاست.

رئیس مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی بسطام در خاتمه ميزان هزينه طرح سيستم آبياري تحت فشار را یک هزار و 100 ميليون ريال عنوان و تصریح کرد: ميزان اعتبار دولتي اين طرح 300 ميليون ريال با اضافه 500 ميليون ريال تسهيلات و آورده كشاورز 300 ميليون ريال است كه در مساحت پنج هكتار به بهره برداري رسيد.

کد خبر 2123559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha